Φράγμα Ποταμών: Λύση στο ενεργειακό πρόβλημα του Ρεθύμνου

03/06/2011 00:00

Διακόσια τριάντα (230) εκατομμύρια ευρώ είναι ο προϋπολογισμός του υβριδικού σταθμού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση νερού, που αναμένεται να κατασκευαστεί στο φράγμα των Ποταμών, στον Νομό Ρεθύμνου.

Ο ανάδοχος του έργου έχει ήδη προκύψει.  

 

ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Μιλώντας στα «Χανιώτικα Νέα», ο κ. Μαμαγκάκης επεσήμανε ότι «ο προϋπολογισμός του έργου, για το οποίο», όπως υπογράμμισε, «είναι σύμφωνη η τοπική κοινωνία, είναι 230.000.000 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, με κατασκευή, χρηματοδότηση και λειτουργία από τον ανάδοχο για 25 χρόνια.

Οι θέσεις εργασίες που θα δημιουργηθούν στα 5 χρόνια της κατασκευής θα ξεπεράσουν τις 800 και θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 40 θέσεις μόνιμου προσωπικού κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

 

Ο κ. Μαμαγκάκης υπογράμμισε, ακόμη, ότι «είναι ένα έργο από το οποίο θα παράγεται ενέργεια ισχύος 50 MW (η μέγιστη ενεργειακή ζήτηση του Νομού Ρεθύμνης είναι 75 MW), συνδυάζοντας τη λειτουργία δύο αιολικών πάρκων ισχύος 81 MW και ενός αναστρέψιμου υδροηλεκτρικού συστήματος».

 

ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Ο ίδιος τόνισε ότι «πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό έργο, με μηδαμινές επιπτώσεις στο περιβάλλον», ενώ επεσήμανε ότι «με την κατασκευή και λειτουργία του θα υπάρξει μείωση των ρύπων από τα υπάρχοντα εργοστάσια της ΔΕΗ στην Κρήτη».

Ειδικότερα, ότι ο υβριδικός σταθμός θα καλύπτει το 4,48% της ετήσιας ενεργειακής ζήτησης της Κρήτης».

Επίσης προκύπτει ότι «με την ένταξη του υβριδικού σταθμού στο Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας Κρήτης η συμβολή των θερμικών μονάδων περιορίζεται από 79,45% σε 74,53% της ζήτησης και η συνολική παραγόμενη ενέργεια από τις συμβατικές μονάδες της Κρήτης μειώνεται κατά 6,2%.

Ειδικότερα, η παραγόμενη ενέργεια από τις ατμοηλεκτρικές μονάδες μειώνεται κατά 1,7%, η παραγόμενη ενέργεια από τις μονάδες συνδυασμένου κύκλου κατά 3,4%, η παραγόμενη ενέργεια ντίζελ Αθερινόλακκου κατά 11,1%, η παραγόμενη ενέργεια ντίζελ Λινοπεραμάτων κατά 35,6% και παραγόμενη ενέργεια από αεριοστροβίλους κατά 55,9%, ενώ οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 5,3% και το κόστος καυσίμου μειώνεται κατά 5,5%».

«Ακόμη και στην περίπτωση ολοκλήρωσης της διασύνδεσης του νησιού με το ηπειρωτικό σύστημα, το έργο θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τη σταθεροποίηση της ευστάθειας του δικτύου», ανέφερε ο κ. Μαμαγκάκης, επισημαίνοντας ότι «η σημασία του έργου για τον Νομό Ρεθύμνης και για την Κρήτη γενικότερα είναι τεράστια.

Ένα έργο άμεσα υλοποιήσιμο, καθώς το έχει αποδεχτεί η τοπική κοινωνία και πρωτοποριακό στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, με προοπτική να επεκταθεί άμεσα και να καλύψει τις ολοένα και αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες της Κρήτης».

—————

Back